jKáldy

egyedi ötvösékszerek

Az én Nirvana-m
- hogyan készült a minikollekció

 Ahogy itt írtam róla, az iskolában egyik évben Nirvana címmel került megrendezésre a karácsonyi kiállításunk.

Szabadon engedhettük a fantáziánkat, volt, aki a rockosabb irányba indult, én a buddhista vonalat választottam.

Csak nagyvonalakban kaptunk instrukciókat, a rajzolós-tervezős órára viszont egy projektmappát kellett készítenünk A feladat 3 különböző terv felvázolása volt egy kis szériára, amiből a kiválasztottat bővebben be kellett mutatni és az egész folyamatot dokumentálni. A műhelyben pedig természetesen elkészítettük a terv alapján magukat az ékszereket. 

 

 

Először csak egy "brainstormingot" tartottam, összegyűjtöttem rengeteg kulcsszót, ami valahogy kapcsolódik a témához. Az első ötletem egy gyűrű-széria volt, ahol 1-1 szó van a gyűrű élébe ütve. A második az Om jelhez kapcsolódott, nagyobb medálok, amik nem is láncon, hanem sálon vannak átfűzve. Végül ezt és a harmadik ötletet is megvalósítottam, ahol jóga ászanákat fűrészeltem ki ezüstből és rögzítettem őket karkötőkre, mindegyik csakra színéhez passzoló (és a csakrához is köthető) ásványokkal. 

 

 

Ennél a projektnél alkalmam volt a home "office"-t is kipróbálni, ugyanis pont a műhelyi munka hetében betegedtem le és nem mehettem közösségbe... így kénytelen voltam abból főzni forrasztani, amim volt. Ezt főleg a szerszámokra értem, mert az alapanyagot szerencsére már korábban beszereztem, viszont éppen a forrasztáshoz eléggé szükségem volt a kreativitásomra. Az íróasztalom sok szokatlan dolgot látott, de 1000°C-os lángot addig még nem - azért ügyeltem rá, hogy ne is túl közelről! ;) 

 

 

 A rögtönzött munkaállomásom alapjául egy tepsit választottam - hirtelen nem találtam jobb tűzálló felületet. Nagyon kis részeket kellett egymáshoz forrasztanom, ehhez szerencsére pont elég volt az otthoni, kicsi forrasztópisztolyom is.

Azóta eltelt pár év és nem csak én fejlődtem, hanem az otthoni műhelyem is, majd megmutatom... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://jkaldy.blog.hu/api/trackback/id/tr4015809314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

jKáldy

Ékszerek, szerszámok, technikák, sikerek és melléfogások. Ha tetszik, viseld! :) Ha érdekel, hogy készült, megmutatom, nézz körül!

süti beállítások módosítása