jKáldy

egyedi ötvösékszerek

Hogy néz ki egy ötvös asztala?

Nos, így. Vagyis, így csak azelőtt, hogy leülnénk hozzá... utána pár másodperc alatt ellepik a szerszámok és egyéb dolgok. A volt mesteremnél szerintem konkrét régészeti ásatást lehetett volna tartani, annyi rétegben állt a sok holmi - mégis megtalált mindent!

Amit viszont megfigyelhettek a képen, az a jellegzetes, félkör alakú kivágás. Ez azért kell, hogy az ember elég közel tudjon ülni az ékhez, kényelmesen, szinte bármilyen szögből tudjon dolgozni (fűrészelni, reszelni) a darabján. Így a fűrészpor és kis darabkák az ölében landolnak, vagyis a kötényszerűen az ölébe lógó bőrön, ahonnan aztán könnyedén össze lehet söpörni őket.

dsc_0030.jpg Az ék alakú fa (Feilnagel) szolgál alátámasztásul, például fűrészeléskor és reszeléskor

 

Emlékszem, mikor legelőször leültem a helyemre a műhelyben, milyen idegen volt minden. A legkülönösebb maga az asztal, a brettasztal (Brett) volt. Furcsa volt az említett kivágásával és a méreteivel, hiszen jóval magasabb a megszokottnál. Nekem, lezuttyanva a székemre, először kb. a homlokomig ért... :D Aztán beállítottam a széket, így már a kulcscsontom magasságába került, ez nagyjából az ideális. Eltartott egy darabig, mire megszoktam, de mostanra hiányozna is...

 

dsc_0103.jpg

Az iskolai asztalomnál - ahogy látszik, munka közben elég nehéz rendet tartani... :)

 

 És hiányzott is a jó kis brettasztal! Viszont mivel épp 2 költözés között vagyunk és amúgy sincs túl sok helyem, nem akartam igazi, profi ötvösasztalt vásárolni. Persze egyébként azon túl, pontosabban épp amiatt, hogy elég nagyok és iszonyatosan masszívak (na meg persze szuper felépítésűek és elosztásúak) elég komoly az áruk is.

otvos-asztal_auren_hu_2.jpg

 

Kép: Auren.hu

 

Így aztán kénytelen voltam magamnak építeni egy könnyen szétszedhető és jól szállítható, variálható asztalt. Az asztallapot egy tömör fa asztalból operáltam ki. Miután bejelöltem rajta a félkör alakú részt, kifűrészeltük és a keletkezett éleket alaposan lecsiszoltam. 

 

 

 

Az asztal az eredeti lábaival sajnos túl alacsony volt, így a lapot polcos elemekre helyeztem. Az alsó felére még néhány plusz, szintén újrahsznosított fém polc-betét került, így most szinte tökéletes magasságú lett. 

Nagyon boldog vagyok vele, egy darabig tökéletes lesz az otthoni munkához!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jkaldy.blog.hu/api/trackback/id/tr1315730952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

jKáldy

Ékszerek, szerszámok, technikák, sikerek és melléfogások. Ha tetszik, viseld! :) Ha érdekel, hogy készült, megmutatom, nézz körül!

süti beállítások módosítása